4 Eylül 2013 Çarşamba

Salaş Hırka

Tekrardan merhaba uzun zaman olsada görüşmeyeli biz biliriz birbirimizi, çoğumuz aynı sebeblerle bazen kayboluruz.Bu sebebler ise hep aynı işte hayat kaidesi :p Yaz mevsiminin verdiği huzur sürekli gezme ve tatil telaşı ve en önemliside sıcakların vermiş olduğu dikiş dikmeme isteği :) Neyseki baharın son demlerini yaşarken şu günlerde bende bir dikme isteği bir dikme isteği ki sormayın :)) Elime aldığım ilk kumaşla şöyle bahar aylarındada rahat rahat giyip dışarı çıkabileceğim bişeyler olsun istedim.Kalıpsız çalıştığım bu modelimi ilk olarak kısaca anlatmak gerekirse;1 adet istediğimiz ölçülerde dikdörtgen kesiyoruz bu dikdörtgen arka kalıbımız oluyor...bknz


Yukarda görmüş olduğunuz gibi bende istediğim ölçülerde arka kalıbım için dikdörtgenimi kestim.Ön kalıp için ise daha büyük hemen hemen arka kalıbın 2 katı ölçülerinde bir diktötgen daha kestim...bknz


Ön kalıbımızda bukadar basit işte.Kol kalıbıma geçmeden birleşmiş halinede bi bakalım


Dikişe başlamadan bi fotoğraflamak istedim.Bu iki parçanın birleşim hikayesi biraz karışık ama dikişten biraz anlayan insan eminim şıp diye kavrıyacaktır durumu.Dikiş dikemenin başında pratiklik gelir zaten çoğumuz biliriz ve bi modele baktığımızda aklımıza gelen hemen bunu daha pratik nasıl yapabilirimdir.Eminim içinizde daha basit yolda daha benim kullandığım metodla yapanlarda olucaktır.Genede özet geçmek gerekirse ön kalıbı arka kalıba uçları çapraz gelecek şekilde iğneledim ve diktim.


İşte sonuç arkadaşlar.Benim ve eşimin hoşuna gitti bu model açıkçası bir triko kumaştan daha aynı modeli yapak istiyorum.


Bahar aylarında tişörtlerimizin üstüne alabileeğimiz hafif salaş ve çok rahat bir hırka oldu sanırsam :))


Buda arkadan görünümü.Ben bilerek kısa tuttum dediğim gibi siz istediğiniz ölçülerde yapabilirsiniz.


Kol kalıbımıda gene istediğim genişlikte ve uzunlukta diktörtgen kesip beden kalıbımla birleştirdim ve kol ağızlarını daralttım.İsteyen olursa bire bir ölçülerini verebilirim ;)


İşte bukadarrrrrrrr :)))) Umarım kısa zamanda tekrar uğrarım buralara şimdilik hoşçakalınnnnnnnn :))

14 yorum:

  1. selam cnm..hoşgeldin (banada sende hoş geldin dediğini duyar gibiyim hoşbulduk ...:))))

    çok hoş olmuş gerçekten çok beyendim güle güle giy...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önelikle hoşbuldum ilcihanım teşekkür ederim ama asıl sen hoş geldin şekerim :) okullar kapandığı gibi istanbulu unutan sizsiniz ama en güzelini yapıyosunuz doğrusu :)) beğenmenede sevindim arkadaşım çok sağol

      Sil
  2. canım cok basarılı. Güzel fikir gerçekten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim adaşım beğenmene sevindim :)

      Sil
  3. çok güzel olmuş.. pratik bir şeye benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mehtap evet oldukça pratik bir model oldu =)

      Sil
  4. ayy çok pratik sizede çok yakışmış ama harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oldukça pratik ayrıca beğenmenede sevindim çok sağol :))

      Sil
  5. çok güzel olmuş elinize sağlık .Ben bu modelin şifondan hazırını gördüm o da çok güzeldi benimde aklımda olan bir model.Size katılıyorum herkes yediğini içtiğini paylaşıyor önemli olan bir şeyler üretmektir ve üretileni paylaşmaktır sevgiler:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim keskin makas beğenmene sevindim :) seninde yapmanı isterim aynı modeli her elde farklı bi güzeliği olur el emeklerinin bence :) sanada sevgiler cnm :)))

      Sil
  6. merhaba:) çok hoş bişi olmuş güle güle giy:)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...